kerst - Reisverslag uit Bissau, Guinea-Bissau van Juul Peper - WaarBenJij.nu kerst - Reisverslag uit Bissau, Guinea-Bissau van Juul Peper - WaarBenJij.nu

kerst

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Juul

25 December 2008 | Guinea-Bissau, Bissau

hallo,

op eerste kerstdag een berichtje in de spaarzame momenten dat we verbinding hebben. In GB is vrijwel geen stroom en stromend water. Vandaag zijn we teruggekomen uit Buba. En prachtige locatie in het zuiden waar we aan een natuurpark hebben gelogeerd. Kerst is hier wel een feestdag, maar zonder alle tierlantijnen van "onze" kerst. vandaag bij toeval 2 kerstdiners gehad, 1 onderweg en 1 hier in Bissau. We lijden dus geen honger. na 5 dagen lijkt het wel of we al 3 weken weg zijn. Vooral de contacten met de bevolking zijn erg bijzonder. Geluukig hebben we Lieve bij ons die tolkt. Kinderen die onze huid bekijken en aan onze beenharen trekken (hebben ze hier niet). Morgen gaan we naar de bijzagos eilanden. Leuk om jullie reacties te lezen. Tot volgende week. veel groeten van ons.

• 27 December 2008 - 12:48

Hannie:

fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben.
    en dat het land zo mooi is. geniet ervan. hier gaat alles goed. hebben ook een fijne kerst gehad.wel met alle tierlantijntjes en kalorieenbommen.ik hoor alles wel als jullie terug zijn. nu nog een heel fijn nieuw jaar vieren,jullie ook nauurlijk en tot volgend jaar.

• 27 December 2008 - 20:03

Jip:

lieverds,
    goed om jullie meer dan enthousiaste verhalen te horen en te lezen. volgens mij genieten jullie intens. ik ben erg benieuwd naar het reisverslag en natuurlijk de foto's.
    Met Ingrid moeder gaat het niet best. Ze gaat hard achteruit, dus we verwachten dat het niet heel lang meer duurt. Rare kerst dus.
    Nog een hele fijne tijd en tot hoors/lees/ziens,
    liefs, jip

• 28 December 2008 - 12:42

Wilma:

hoi allemaal,
    Je ziet, ik heb inmiddels jullie ook kunnen traceren. Zal het met spanning volgen. Al de zee op geweest?
    groetjes uit een koud en rustig Mariaheide

• 28 December 2008 - 13:18

Els En Edward:

He lieve mensen,
    Na een paar dagen in Epen en 2 dagen op Texel en tussendoor een kerstdiner met Hannah, Eva en Gijs, zitten we nu bij te komen van onze Kerstloop op de klup. We hebben de wisseltrofee net niet gewonnen! Heerlijk om te lezen hoe leuk jullie het hebben. We zijn benieuwd naar de zee- en bootverhalen. Zitten er nog haren op de benen van Kees??? Handige epilady!
    Doen jullie voorzichtig met het vuurwerk en niet teveel oliebollen en champagne!!!
    Heel veel plezier nog, een bijzondere jaarwisseling en een geweldige start van 2009!
    Veel liefs van ons.

• 28 December 2008 - 19:29

Angi:

Ha die Kees en companen!

Hier is het dus superkoud...de dames hebben net de 1ste marathon op natuurijs gereden...in Haaksbergen...en...de mannen zijn nu druk aan het schaatsen. Hier (op de Hatertse Vennen)is het ijs nog net niet dik genoeg...en het is ff afwachten of het goed door blijft vriezen....zodat ik volgend weekend kan gaan schaatsen...zou leuk zijn...

Morgen weer naar de Rb...hard werken natuurlijk!

Leuk om zo ook eens over jullie te lezen....

Geniet nog maar lekker door....!

Tot het volgende berichtje of anders op de Rb...

Lieve groetjes,

Angi

• 28 December 2008 - 20:41

Jeanne Rinus En Kids:

Ha folks, fijn dat jullie het goed hebben, hoop dat dat nog steeds zo is. En hier: de top-2000 is weer heerlijk, gisteren en vandaag stevig gelopen, gisteren een rondje van 12 km in de Ooij t/m rond de Biezonbaai en vandaag zo,n zelfde afstand: naar de 7-heuvelen tot Duitsl. en terug. Het weer is hier koud en heerlijk open met zon en sterren. En natuurlijk een drukke AH (daar missen jullie niks aan). Familie (koken eten), familie(eten) en nog eens familie (koken en eten), I Compani, veel kerstfilms,lezen, in huis klussen en puzzlen. Nog een paar daagjes werken en dan op naar het nieuwe jaar samen met Betsie. We wensen jullie nog een hele fijne tijd, een goeie roetsch en tot 2009!!

• 31 December 2008 - 10:32

Hannie En Peer:

zitten jullie daar in de lekkere warme zon heel gezellig te hebben.wij hebben het koud heel koud.
    We waren 30 december naar de winterefteling geweest, het was s'morgens om 10.00uur nog -6 dus heel koud en tijn wilde zijn handschoentjes maar niet aan houden zielig he. het was toch super leuk.
    nog heel veel plezier daar van ons allemaal.
    doei.